Адвокат у Львові » Анализ законодавства » Легалізація грального бізнесу
гральний бізнес

В Україні узаконили гральний бізнес. Зокрема, 11.08.2020 року Президент України надав до Верховної Ради підписаний про це законопроект. Проект Закону про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор. Закон передбачає певні особливості. Зокрема до таких особливостей належить те, що запроваджується виключний перелік видів діяльності у сфері азартних ігор, що дозволені в Україні, а саме стаття 2 Закону до такого переліку відносить наступні різновиди діяльності:

  1. організація та проведення азартних ігор у гральних закладах казино;
  2. організація та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет;
  3. організація та проведення букмекерської діяльності в букмекерських пунктах та в мережі Інтернет;
  4. організація та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів;
  5. організація та проведення азартних ігор в покер в мережі Інтернет.

Важлива інформація до покероманів. Організація та проведення спортивного покеру до азартних ігор не відноситься, відповідно обмежень щодо його проведення в Україні не встановлено. Також не відноситься до азартних ігор організація та проведення творчих конкурсів, спортивних змагань тощо, незважаючи на те, передбачається чи не передбачається умовами проведення грошовий або майновий виграш;гра в більярд, гра в кеглі (боулінг) та інші ігри, що проводяться без одержання гравцем призу (виграшу);гра на автоматах типу «кран-машина» (двокоординатні автомати), в якій як виграш (приз) гравець отримує виключно матеріальні речі (іграшки, цукерки тощо), випуск та проведення лотерей.

До особливостей вищезазначеного закону відносяться наступні нюанси:

  • запроваджується система ліцензування діяльності у сфері азартних ігор з диференційованим розміром плати за ліцензії залежно від виду діяльності, розташування грального закладу;
  • встановлюються жорсткі вимоги до фінансового стану організаторів азартних ігор з метою забезпечення їх фінансової стабільності та гарантування виплат виграшів;
  • встановлюються спеціальні вимоги щодо відповідності грального обладнання, що використовується для проведення азартних ігор, загальноприйнятим міжнародним стандартам;
  • створюються засади для запровадження обмежень щодо діяльності операторів, що не зареєстровані в Україні та не мають відповідної ліцензії;
  • встановлюються вимоги до гравців та їх ідентифікації, що сприятиме попередженню негативних наслідків від участі в азартних іграх, зокрема осіб, які не досягнули 21 років;
  • створюється реєстр самообмежених осіб та осіб, щодо яких наявні інші обмеження, що надає змогу обмежити участь в азартних іграх фізичної особи термін від 6 місяців до 3 років;
  • запроваджується принцип “відповідальної гри”, що передбачає здійснення організатором азартних ігор заходів щодо попередження та мінімізації негативних наслідків від участі фізичних осіб в азартних іграх та створюються механізми боротьби із ігровою залежністю (лудоманією);
  • встановлюються обмеження щодо місць проведення азартних ігор та вносяться зміни до Закону «Про рекламу», що запроваджують обмеження щодо реклами азартних ігор;
  • встановлюється фінансова, адміністративна та кримінальна відповідальність за порушення законодавства України у сфері грального бізнесу.

Національне агенство з питань запобігання корупції направило лист Президенту України, в якому висловило свої застереження щодо даного закону.